人気ブログランキング | 話題のタグを見る

First day at school!

First day at school!_e0028272_6162378.jpg

ニーナの初登校日


登校時の運転中、

突如飛び出してきた

鹿に激突しそうになったり、
(こっえ~)

気合が入りすぎて(私がね)、

20分も前に到着して、暇こいたりと、




すったもんだはあったものの、

無事にニーナを送り届けました。






日本語補習校では、アレだけ苦労してニーナを教室に残してたから、

ここでもやっぱり泣くか???



と思いきや、

去年の年末から、何かがはじけたように積極的になったニーナ。

私が大丈夫かな?と教室内をウロウロする中、

「ママ! あっちいって! 早くトイレ行って!」
(あ、補習校では、トイレが我慢できないという理由で抜けてたモンで・・・・苦)

追い出されました(苦)。






成長したのね~~。






感傷に浸る間もなく、

「やっぽ~~! コブが一つ減った!」
(あと二コブあるんですけどね・・・苦)

と喜びをかみ締めながら向かった先。





Target.

ニーナがいると、来れないのよ~、ココって。

私がここに来ると、ダラダラ長時間買い物するのを知ってるから、

極端に嫌がるのよね。。。。





ジャックとハンナだけで、ゆっくり(か?)買い物できるって最高~。

First day at school!_e0028272_754966.jpg
狙っていたものをゲット。

ガールズルームのランプ。


家に帰って置いてみたら、

結構いい感じなので、

もう一個買って、

ドレッサーの両端に置く予定。
(Pixidustさん、ギフトカード大活躍でした。ありがとう)


うふふ。









そんなこんなでゆっくりした時間を過ごしながらも、


やっぱり気になる・・・・・ニーナ。







う~~~ん、

分かっていつつも、やっぱりやっちゃいました。

またまたお迎え時間の20分も前に到着


ジャック&ハンナは、いい加減にしろ!とばかりに車で号泣の合唱(沈)。





一方ニーナは、

にっこにこの笑顔で教室から出てきました~。


First day at school!_e0028272_713064.jpg


相当楽しかったみたいです。

良かった~。

















First day at school!_e0028272_7142575.jpg




明日の学校も楽しみだね!






It was first day at school for Nina!! She was so ready and so excited. I guess "I" was the nervous one:) She didn't cry at all, not a single tear.....and said " Bye, Mom! Go to the bathroom!" since "got to go to the bathroom" was an easy excuse for me sneaking out when she started the Japanese class. I was amazed to see she's grown so fast!

After I dropped her off, I felt freedom. Yah! althought I still have two little ones:) I went straight to "Target" which Nina hates the most b/c I like to shop there and take extra time..... boring! Well, as it's been a while for me to come to Target, I took extra extra time:) and enjoyed shopping. I finally got the thing I've been wanting. A lamp for the girls. It matches with the girl's room color.

Well, anyway, I am glad that now Nina is in school and enjoying her time with the teachers and the friends. So far, she loves it! And I am enjoying a little bit of freedom too!

by Kannaj | 2009-01-13 07:18 | ニーナ(Nina)